Skilsmisser er ikke for børn

Men alligevel oplever rigtig mange børn at deres lille kernefamilie bliver splittet, når forældrene ikke ønsker at være sammen mere og skal skilles. Et brud er altid svært. Men det er endnu sværere, når der er børn involveret. For midt i krisen, smerten og måske også vreden, har forældrene sammen ansvaret for at træffe de rigtige beslutninger for jeres børn.

I Hellevad Børneunivers tager vi udgangspunkt i barnet og barnets behov, og vi vil gerne samarbejde med forældrene om barnets trivsel og udvikling – også i denne svære situation.

Ved en skilsmisse kontakter Hellevad børneunivers forældrene med spørgsmål som:

Hvor skal barnet have bopæl?
Har I aftalt fælles forældremyndighed?
Har I lavet en samværsaftale? Hvad går den ud på?
Har I talt med barnet om, hvad der skal ske fremover?
Hvordan reagerede barnet på det?
Er der indgået aftaler med Statsforvaltningens mellemkomst?
Skal barnet adskilles fra søskende?
Kan barnet være sammen med venner eller bedsteforældre, mens I drøfter jeres skilsmisse?
Har I ideer til, hvad vi kan gøre for jer og for jeres barn?

Der ud over kan vi være behjælpelig med oplysninger om, hvor der er mulighed for at få rådgivning fx i Statsforvaltningen, familiecenter m.m.

Billede fjernet.