Princip for samarbejde i Hellevad Børneunivers

Formål:

Samarbejdet mellem Børneuniverset og forældrene skal sikre, at der i fællesskab tages ansvar for det enkelte barns faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling, så alle børn trives og bliver så dygtige, de kan.

Mål:

• Kommunikationen mellem Børneuniverset og forældre opleves af alle parter som tydelig, tillidsskabende og respektfuld.
  • Alle forældre og ansatte kender Børneuniversets retningslinjer for, hvem de skal kontakte i forskellige situationer.
  • Det er gennemskueligt for alle forældre at holde sig opdateret omkring såvel de praktiske som de indholdsmæssige dele af deres barns hverdag.
  • Børneuniverset er orienteret om væsentlige forhold i familien, som har betydning for barnets hverdag.