Princip for legepladser

Legepladserne
ved
Hellevad Børneunivers

Hellevad Børneunivers ønsker at have legepladser der tilgodeser alle børnegrupper fra 3-års alderen til afslutning af skolegang.

• Vi ønsker at bevare og udvikle legepladsernes fysiske kvalitet, samt give børnene mulighed for udvikling og udfordringer i forbindelse med leg.

• Vi vil forholde os til den årlige legepladsrapport samt vægte den kvartalsvise egenkontrol af legepladserne. Desuden er personalet i det daglige opmærksom på legepladsernes sikkerhed.

• Vi vil invitere alle forældre med tilknytning til Hellevad til én årlig arbejdsdag

• Koordinering / disponering af midler til legepladserne m.v. varetages af fællesbestyrelsen.

• Ønsker og ideer, til fremme af legepladserne, samles fra børn, elevråd og personale i løbet af foråret. Fællesbestyrelsen tager stilling til de fremkomne forslag på møde i foråret.

• Vi ønsker at bibeholde det gode samarbejde med øvrige foreninger i Hellevad by, omkring benyttelse af faciliteterne på legepladsen ved idrætsanlægget.

• Legepladserne kan benyttes som offentlig legeplads under eget ansvar og legepladsen er under brugerens beskyttelse.

Således vedtaget på fællesbestyrelsesmødet:_17. februar 2020_____

____________________Torben Iwers_____________________